FOR IMMEDIATE RELEASE: July 30, 2018

Click for PDF: Update Oxnard Installs Aerators in Channel Islands Harbor PDF

Spanish version below/Traducciòn al Español abajo

NEWS MEDIA CONTACTS:
Carri Karuhn, Manager of Media Relations/Community Outreach

805-385-7593, carri.karuhn@oxnard.org

Update: Oxnard Installs Aerators in Channel Islands Harbor

Oxnard, California – As part of Oxnard’s ongoing response to the recent water issues at the Channel Islands Harbor, six aerators were installed on the ocean floor at the northeast corner of the Seabridge Public Marina on July 26.

The aerators will be continuously releasing compressed air into the area. From the shore, bubbles can be seen on the surface of the water in the location where the aerators have been placed, but there is no impact to the public and it is completely safe to swim and drive a boat over the water.

In other areas nationwide, aerators have been successfully used to improve circulation and increase dissolved oxygen levels; they were installed in Seabridge as part of a pilot program to better understand the impact aerators will have in those back basin areas where dissolved oxygen levels have been the lowest.

The city is continuing to regularly sample the Harbor and dissolved oxygen levels have continued to improve. The city also collected bacteria samples again on July 23 and those results confirmed the water is not hazardous to human health.

Residents are encouraged to report any odor or discoloration in the Harbor waters by calling 805-797-7958.

PARA PUBLICACIÓN INMEDIATA: 30 de junio del 2018

CONTACTOS CON MEDIOS INFORMATIVOS:

Carri Karuhn, Manager of Media Relations/Community Outreach

805-385-7593, carri.karuhn@oxnard.org

Actualización: Oxnard instala Aireadores en el Puerto de Channel Islands

Oxnard, California – Como parte de la respuesta continua de Oxnard a los recientes problemas de agua en el puerto de Channel Islands, se instalaron seis aeradores en el suelo oceánico en la esquina noreste del puerto deportivo público de Seabridge el 26 de julio.

Los aeradores lanzarán continuamente aire comprimido en el área. Desde la orilla, las burbujas se pueden ver en la superficie del agua en el lugar donde se han colocado los aeradores, pero no hay impacto al público y es completamente seguro nadar y conducir un barco sobre el agua.

En otras áreas en todo el país, los aeradores se han utilizado con éxito para mejorar la circulación y para aumentar niveles disueltos del oxígeno; fueron instalados en Seabridge como parte de un programa piloto para entender mejor el impacto que los aeradores tendrán en esas áreas de la cuenca trasera donde los niveles de oxígeno disuelto han sido los más bajos.

La ciudad continúa muestreando regularmente el puerto y los niveles de oxígeno disuelto han continuado mejorando. La ciudad también recogió las muestras de bacterias el 23 de julio y esos resultados confirmaron que el agua no es peligrosa para la salud humana.

Se recomienda a los residentes que reporten cualquier olor o decoloración en las aguas del puerto llamando al 805-797-7958.